Kiwanis Kinderfeest 19 augustus 2017

Maasstad-Verbandwisselkamer-toekomst

Datum: zaterdag 19 augustus 2017
Tijden: van 13.00 tot 18.00 uur,  vanaf 16.00 uur is er een BBQ voor jong en oud
Locatie: Hockeyclub Leonidas, Toepad 95, 3063 NJ Rotterdam–De Esch (naast Van Gentkazerne)

Kiwanis Club Rotterdam Zuid
Kiwanis Rotterdam Zuid is een jonge club met enthousiastelingen die op een plezierige manier maatschappelijk zinvolle projecten aanpakken. Onder het internationale motto “Serving the Children of the World” hebben wij al een aantal mooie projecten mogen uitvoeren. Bij de keuze van projecten gaat onze speciale aandacht uit naar kinderen in het algemeen en die in de regio Rotterdam in het bijzonder.

Ons goede doel voor 2017:
Patiëntvriendelijke verbandwisselkamers Maasstad Ziekenhuis
Voor dit jaar hebben wij gekozen voor een project dat ons zeer aan het hart ligt: de bouw van nieuwe, patiëntvriendelijke verbandwisselkamers in het Brandwondencentrum van het Maasstad Ziekenhuis.

In het Brandwondencentrum van het Maasstad Ziekenhuis worden – 24 uur per dag, 7 dagen per week – patiënten met brandwonden behandeld. Ouders kunnen nu vaak niet bij de behandeling van deze jonge patiëntjes aanwezig zijn vanwege de kleine ruimtes. De nieuwe verbandwisselkamers zijn nodig om de zorg te verbeteren en leed te beperken bij patiënten met ernstige brandwonden. Onderzoek bewijst dat afleiding helpt om pijn en angst te verminderen.
Om deze missie te bereiken wordt geld geworven door diverse fondsenwervingsacties. Met het Kiwanis Kinderfeest leveren wij hier graag een bijdrage aan. http://verbandwisselkamer.nl/

Kiwanis Kinderfeest 2017
Het doel van het Kiwanis Kinderfeest is om, naast jong en oud een leuke en gezellige activiteitenmiddag te bezorgen, zoveel mogelijk geld in te zamelen voor de bouw van deze verbandwisselkamers.

Er zijn diverse leuke activiteiten voor kinderen van 4 tot 18 jaar, zoals o.a. kijken in een echte brandweerauto, een Djembee workshop, een springkussen, schminken, een beautysalon, Oudhollandse spelletjes, een hockey clinic, enz. Daarnaast is er een loterij met ‘altijd prijs’ en zijn er optredens van een dansgroep en een DJ. De meeste activiteiten zijn overdekt, dus we zijn niet afhankelijk van het weer.

Ook zijn wij een geldwervingsactie gestart via een speciale fondsenwervingspagina: http://www.alvarum.com/kiwanis-rotterdam-zuid
Hierop kan gedoneerd worden van een klein tot groot bedrag door zowel particulieren als bedrijven.

Daarnaast bieden wij bedrijven de mogelijkheid om een sponsorpakket voor het Kiwanis Kinderfeest af te nemen. Zij kunnen kiezen uit 3 sponsorpakketten:
Brons € 100  : Vermelding logo op website Kiwanis
Zilver € 250  : Vermelding logo op website Kiwanis en op de sponsorwand die op de dag zelf bij de BBQ geplaatst zal worden.
Goud € 500  : Vermelding logo op website Kiwanis, op de sponsorwand, op toegangskaarten en een bedrijfsvlag op het hek bij de entree van Hockeyclub Leonidas.

Meer informatie over het Kiwanis Kinderfeest 2017
Kijk op www.kiwanis.nl/rotterdamzuid of neem contact op met één van de leden van Kiwanis Club Rotterdam Zuid.
– Tanja van Sijp, voorzitter Kiwanis Rotterdam Zuid, info@decoreren.nl
– Bernadette Morsink, plv secretaris Kiwanis Rotterdam Zuid, bernadette.t.morsink@gmail.com

 

 

Snapchat groeit niet meer zo hard

Snapchat fotoToch steeg het aantal downloads in januari nog met 20 procent ten opzichte van een jaar eerder en werd de app gemiddeld 20 dagen per maand gebruikt.

De populariteit van Snapchat lijkt over zijn hoogtepunt heen te zijn, dat meldt althans Telecompaper. Dat meldt dat de groei van het aantal installaties op smartphones de afgelopen maanden in rap tempo afnam. Ook het gebruik van de app is tanende.

Het aantal installaties van Snapchat groeide in november nog met 67 procent op jaarbasis. In december was dit 40 procent. Vorige maand werd nog een stijging van 20 procent gemeten ten opzichte van januari 2016.

In de afgelopen anderhalf jaar nam het gebruik van Snapchat langzaam af. Werd de app eerder nog gemiddeld 23 dagen per maand gebruikt, afgelopen maand was dat gemiddeld 20 dagen per maand.

Bron: ANP
Beeld: 123rf

Toekomstperspectief als kern in onderwijsmarketing

Onderwijsmarketing

Jongeren moeten steeds vroeger een beroepskeuze maken. En dat is best lastig als je pas ergens tussen de 11 en 16 jaar bent. Het begint al vroeg met een Cito-toets op de basisschool en een profielkeuze in het voortgezet onderwijs. Met de keuze voor een profiel kies je dus ook al voor een richting in het vervolgonderwijs. De hamvraag is bij veel studiekiezers steeds meer: wat kan ik straks met deze opleiding? Hierin is een belangrijke rol weggelegd voor onderwijsmarketing.

Van schoolkeuze naar beroepskeuze?

Vroeger werd de keuze van de school bepaald door de regio waarin je woonde. Zit er een school in de buurt? Is het openbaar, katholiek of protestants? Toen ik een schoolkeuze moest maken na de basisschool was het heel simpel; ik ging gewoon naar de school waar mijn twee oudere zussen op zaten. Een openbare scholengemeenschap. Daar kon je alle kanten op, van mavo tot gymnasium. Dat was toen makkelijk. Daarna koos je pas een beroepsopleiding.

Aandacht voor toekomstperspectief
Nu moeten we al vroeg een keuze maken voor een beroep. Wat wil ik later worden? Welke school moet ik kiezen? Scholen zullen meer aandacht moeten besteden aan het toekomstperspectief van een leerling na het volgen van een opleiding aan hun school. Hoe kun je als (V)MBO of HBO-instelling in je communicatie inspelen op de potentiële student en hun behoeftes? Het gaat niet meer alleen om wat jongeren ‘leuk’ vinden. Waar moet je rekening mee houden in voorlichting, campagnes en middelen? Wat moet je naar potentiële studenten communiceren zodat zij een goede studiekeuze maken, en niet bij jou op de verkeerde school terecht komen?

Welke behoeften hebben studiekiezers?

Door meer te communiceren over beroepsmogelijkheden en verschillende soorten organisaties wordt de grote boze wereld van het beroepsleven iets inzichtelijker. Scholen moeten hierop inspelen in hun marketing en communicatie. Niet alleen richten op de inhoud van de opleidingen, maar ook op wat je er later mee kunt doen. Iedereen werkt daar aan mee: docenten en leerlingen, maar zeker ook de ouders. Zij zijn immers dé ambassadeurs van uw school. De Hogeschool Rotterdam speelt hier goed op in doordat een vestiging van AXS Office en AXS Logistiek, een arbeidsbemiddelingsbureau, in een aantal schoolgebouwen is gehuisvest.

Imago
Ouders willen het beste voor hun kind(eren), nu en later. Zij kijken daarom kritisch om zich heen bij het selecteren van een school voor hun zoon of dochter. Ouders vinden het vooral belangrijk om te weten waar een school voor staat. Veel onderwijsinstellingen zijn bezig met hun imago. Jongeren vinden hun toekomstperspectief belangrijk. Niet dat zij het zo benoemen! Dus scholen moeten in hun communicatie zoeken naar de juiste woorden/zinnen en inspelen op deze veranderde behoeften, met de juiste online en offline middelen.

Benieuwd hoe u de toekomstperspectief van potentiële studenten beter kunt toepassen in uw marketing en communicatie? Neemt u dan gerust contact met ons op voor een kennismakingsgesprek. We kunnen dan vrijblijvend met u bekijken wat Elephantie voor uw organisatie kan betekenen

Nieuwe LTS Roosendaal – Marketingcommunicatiestrategie

In opdracht van CROB

Het Da Vinci College (voorheen genoemd LTS St. Joseph) was een vmbo-school in Roosendaal, gevestigd tussen de Laan van Henegouwen en Laan van België. In de zomer van 2016 is het Da Vinci College verhuisd naar een nieuwe locatie. Het leegstaande gebouwencomplex heeft een nieuwe bestemming gekregen.

Projectontwikkelaar Sjack de Blaay van Stenic Holding BV heeft samen met de BVR Groep het schoolcomplex getransformeerd tot een uniek concept waarbij wonen, werken, verblijven en een beetje kunst en cultuur samenkomen.

Voor dit project is een aansprekende naam en marketingcommunicatiestrategie ontwikkeld ten behoeve van de promotie en verkoop van de woningen.